Nån som provat? 🙃

Idag har vi fått mycket gjort! Myyycket poolbadande men även mycket fix! 
Vi började med att köra alla grejer jag inte ska ta med mig hem, bort till skolan. Vi har ett förråd där med lite plats för sånt. Där har jag haft en påse med lite handdukar, plastlådor, poolmadrass, förlängningssladdar och andra "bra att ha-grejer" under de säsonger jag varit här. 
Thai-style på moppen med all packning 😅👌
(null)

Vi körde också bort till Three Tree Beach och hämtade handdukar som vi visst glömde där under avslutningen i fredags.
Därefter blev det lunch på TDV-restaurangen. En av favoriterna där med gul curry, kyckling och broccoli😋 Fredrik har också bestämt med Jake & Dow att han ska till restaurangen vid lunch imorn och få lära sig att laga någon rätt med thai-basilika. Han frågade om receptet på den rätten men då tyckte dom det var bättre att han fick komma och hjälpa till i köket så att dom kunde visa hur den lagas, spännande! 😅
(null)

Resten av eftermiddagen har vi hängt i poolen.. Och då menar jag bokstavligen I poolen! Jag har inte gått upp en enda gång, vilket såklart märks på mina axlar/rygg och i mitt ansikte nu 🙃😅 vi bor här på TDV4 själva nu när sista grannarna åkte i helgen, vilket innebär att vi har poolen helt för oss själva. Så vi har haft ’gå på händerna-tävling’ och dykträning hela eftermiddagen 🤣 har också flutit runt lite.. 
(null)

Påskmust har vi också njutit av 😍 den var faktiskt bättre än jag hade förväntat mig, sen vet jag inte om det beror på att jag varit i Thailand för länge eller om den faktiskt är såå god 😅 nån mer som provat?
(null)
34 grader i både luften och i poolen idag! 🥵
(null)
FaceTime från poolen! 
(null)

Röd liten snok! 🦞 (null)

Ikväll tog vi bara moppen ner till ’Friendly’, en av de första restaurangerna längs stranden. För min del blev det Massaman gai, jättegod var den 😋 Fredrik åt nåt med kyckling och thai-basilika. 
(null)
Ikväll har vi packat klart i princip allt. Har en påse med tvätt inlämnad som jag ska åka och hämta imorgon innan vi åker. Sen är det mesta klart! Taxin kommer och hämtar oss vid 14. Men nu är det minsann sovdags! 😴

Kommentarer:

1 Johanna :

Antar att det är "pad kra pao" han äter 🤩 kul att ha hittat din blogg, gått tillbaks i tiden och läst och kollat bilder. Vi var i ban phe okt-feb och hade tjejerna på skolan😊 du träffa nog dom din första vecka.

Svar: Det stämmer bra! Pad Kra Pao var det 😁👌 vad kul att du har hittat hit och läser!
Ida Lidebjer Granberg

Kommentera här: