Lärt mig den hårda vägen..

Åh, jag har sååå mycket fina bilder att visa idag! 🥰 Koh Tao är helt underbart och vårt boende mer fantastiskt än så!

Taxin kommit hämtade oss på Samui vid 07 imorse och efter ca 20 minuters bilfärd var vi framme vid Maenam och piren vi skulle åka ifrån. En stor katamaran stod och väntade på oss. Vid 10-tiden var vi framme vid Koh Tao, efter att ha lämnat av folk på Koh Phangan och ett ställe till. 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

När vi kom fram till ön blev vi mötta av folk från hotellet som körde oss den sista biten 🙏 där mötte vi upp Rolf som driver hela stället, Cape Shark Villas. Och vilket fantastiskt ställe det är, i en riktig paradismiljö högt upp - med en utsikt som slår det mesta. 
(null)
(null)

Framme vid vårt hem för de kommande dagarna 🥰🙏 ser ni vilket drömställe det är?
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Vi slängde oss såklart i poolen! 😍🙏 och hängde där ända till eftermiddagen. Då blev det en tur till ’byn’ för att hyra moppe, det behövs verkligen i dessa branta berg-och-dalbane-backar 🙃😅 vi tog också en fika på ett mysigt café ihop med Rolf, innan vi for vidare för lite sightseeing!
(null)
(null)
(null)

Vårt transportmedel för de kommande dagarna. 160cc behövs minst för att ta sig fram på dessa vägar 🎢 😅
(null)
(null)

Vi stannade därefter i en dykaffär för att köpa varsitt lite seriösare cyklop/snorkel. Jag köpte också en rashguard för att vara lite rädd om ryggen, när man snorklar framförallt ☀️. Det är något som jag lärt mig den hårda vägen vid tidigare snorklingsturer 🫣
(null)
(null)

Mera sightseeing! Och vi parkerade sedan moppen i närheten av Sairee Beach, för att njuta av solnedgång! Samt för att leta efter ett bra matställe. Vi hittade ett supermysigt ställe som hette Seaside Bar & restaurang, där jag åt en god svamprisotto och Fredrik en "tropical salad". 
(null)
Backigt! 🏔️
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Ingången till restaurangen 😊
(null)
(null)
(null)
(null)

Cannabis finns verkligen överallt här nu 🫣
(null)
(null)

Men nu är vi hemma igen och det är dags att sova! 😍🙏 för en gångs skull längtar jag till frukost! 
(null)

Kommentera här: