Konstigaste komplimangen hittills 🙄

Detta har vi roat oss med idag. Det ska alltsĂ„ förestĂ€lla blĂ€ckfiskar 🐙😍 dĂ„ vi jobbar med Tema: Havet. 
De Àr dock inte riktigt fÀrdiga Àn, men imorgon fÄr ni se resultatet. Barnen Àr supernöjda Àn sÄ lÀnge!
 
Det blev en liten stund vid poolen efter jobbet idag. Flöt runt pÄ min lilla luftmadrass ett tag och sÄ blev det nÄgra sidor i boken jag hÄller pÄ att lÀsa.
Passade ocksĂ„ pĂ„ att FaceTime'a med bĂ„de Charlie/Hanna och Peder/Sam dĂ€rifrĂ„n poolen😁 
 
Vid 17-tiden for vi in till Ban Phe! Jag och Åsa pĂ„ vĂ„ra MC och sĂ„ kom Karin, Christofer och Gry efter pĂ„ sarengen 😎 Vi handlade lite grejer till skolan, sĂ„som flugsmĂ€llor.. vi har ooooofantligt mycket flugor pĂ„ skolan just nu. Jag rĂ€knade snabbt till över 40 stycken som satt pĂ„ golvet i ETT av mina rum pĂ„ förskolan. Galet irriterande Ă€r dom. SĂ„ nu ska vi pĂ„ flugjakt!!

Jag och Åsa passade ocksĂ„ pĂ„ att ta en varsin massage inne i Ban Phe.
Massören var liite mer hĂ„rdhĂ€nt Ă€n jag hade velat och babblade konstant, men i det stora hela var det vĂ€ldigt skönt 😁
Hon skrattade ocksÄ Ät mig vid ett par tillfÀllen.. De har ju fÄtt för sig att de ska knÀcka fingrar och tÄr pÄ en, av nÄgon anledning. Det tycker jag Àr sjukt obehagligt. SÀrskilt pÄ tÄrna.
Jag har ju dessutom lite trasiga fötter efter min lilla rallykrasch 2016 och hann inte ens sĂ€ga nĂ„got innan hon försökte knĂ€cka min stortĂ„ (som jag bröt vid olyckan). Det var inte superskönt kan jag meddela. Typ jĂ€tteont. Men hon bara skrattade och frĂ„gade "why so scared?"Â đŸ™ˆđŸ€Ł
Mot slutet av massagen började hon ocksĂ„ helt plötsligt att massera/kĂ€nna pĂ„ min NÄSA! Jag fattade igenting, nĂ„gon nĂ€s-massge har jag dĂ„ aldrig upplevt tidigare..Â đŸ€Ł
Men sen sa hon pĂ„ halvkass Engelska att hon ocksĂ„ skulle vilja ha en sĂ„n liten och söt nĂ€sa och att hon borde gĂ„ till en plastikkirugÂ đŸ€Ł Intressant komplimang.. Den konstigaste jag fĂ„tt hittills tror jag! 


Tanka MC:n Ă€r ju bra. SĂ€rskilt nĂ€r jag tydligen lyckas tanka fullt precis innan jag fĂ„tt problem med alla mina MC och sedan fĂ„tt tillbaka en ny MC med typ tom tank.. VARENDA GÅNG😅 
Tur att det inte Àr sÄ dyrt att tanka! Det blir runt 100 bath nÀr det Àr sÄ gott som tomt i tanken = ca 30 kr. 


Det blev en good Khao Pad Gai (Fried Rice Chicken) inne i Ban Phe pÄ ett nytt stÀlle till middag.
Ett stĂ€lle som var kombinerad restaurang och tatueringsstudio, spĂ€nnandeÂ đŸ€ 
 
KvÀll i Ban Phe och lugnt med trafik!
 
Det firas Kinesiskt nyĂ„r hĂ€r imorgon. Eller ja, det smĂ€lls konstant med sĂ„na dĂ€r smatterband redan nu, som de har nĂ€r de firar. Och det var mĂ„nga i feststĂ€mning inne i Ban Phe! Men imorgon kvĂ€ll Ă€r vi medbjudna pĂ„ firande av det kinesiska nyĂ„ret, pĂ„ TDV 😊 DĂ„ ska man egentligen ha röda klĂ€der pĂ„ sig, för det ska lura ivĂ€g onda andar och föra tur med sig, Jag Ă€ger dock inte ett enda rött klĂ€desplagg (knappt hemma i Sverige ens tror jag). Men det nĂ€rmaste jag kunde komma var ett rosa linne med röda blommor pĂ„.. sĂ„ det fĂ„r vĂ€l duga! Jag hoppas att jag slipper otur Ă„tminstone 😳
Sen fÄr vi se vad detta firandet innebÀr, jag har verkligen ingen aning! Jag vet bara att det inte serveras nÄgon alkohol. Men om det brukar vara sÄ i vanliga fall vet jag inte, dÀremot Àr det förbjudet för restauranger m.m att sÀlja alkohol för tillfÀllet, pga. pandemin. 
Det sĂ€ljs dock i smyg, i pappers- och plastmuggar pĂ„ en del restauranger Ă€ndĂ„Â đŸ€Ł

Nu Àr det nog sovdags för fröken Lidebjer.
Har ni sett mina fantastiskt fina sĂ€ngklĂ€der förresten?🩖
Vi bokade hemstĂ€dning idag och dĂ„ byter de Ă€ven sĂ€ngklĂ€der. Var de hittade dessa sköna kuddfodral har jag ingen aning om, men man kan ju inte bli annat Ă€n glad att sova pĂ„ ett gĂ€ng dinosaurier 😂👌
God natt frÄn en Ida som laddat upp med litervis av myggmedel och en stor flÀkt i sovrummet, för att förhoppningsvis slippa vakna med trettiotusen myggbett till imorgon! 

Kommentera hÀr: