Semester! đŸ„°đŸ„ł


Nu har jag alltsĂ„ Ă€ntligen semester đŸ„ł under de sĂ€songer jag varit och jobbat i Thailand tidigare sĂ„ har jag inte direkt haft nĂ„gon semester, sĂ„ detta kĂ€nns superlyxigt! I tvĂ„ veckor ska vi bara njuta av detta hĂ€rliga land, och nĂ„gra nya platser att utforska dessutom! 🙏
Först och frĂ€mst tillbringar vi denna helg pĂ„ ön Koh Samet, som ligger bara en kort bĂ„tresa frĂ„n Ban Phe. Vi kommer ’hem’ igen till huset pĂ„ söndag eftermiddag. Sen pĂ„ tisdag eftermiddag lĂ€mnar vi Ban Phe för denna gĂ„ng och flyger till Koh Samui. DĂ€r sover vi en natt och tar sedan bĂ„ten vidare till Koh Tao dĂ€r det ska finnas sjukt bra snorkling! 😁 pĂ„ Koh Tao stannar vi 5 nĂ€tter och avslutar sedan med 2 nĂ€tter i Bangkok! đŸ„ł

Men nu Ă€r det dags att visa allt som hĂ€nt idag!  đŸ˜ Vi startade med eleverna vid 08.30 imorse och idag hĂ€ngde Ă€ven Fredrik med. Vi hade bokat en songthaew som skulle ta oss alla till stranden Three Tree Beach för avslutning! 
Jag Ă„kte med eleverna pĂ„ songthaewen medan Björn och Fredrik körde varsin moppe. 
(null)
(null)

VĂ€l pĂ„ plats dĂ€r började vi med krabbfotbollsturnering. DĂ€refter Ă€ggstafett och vi avslutade med en ’ordlek’ dĂ€r man skulle klura ut vilket ord vi valt - pĂ„ 19 bokstĂ€ver. BĂ„da lagen kĂ€mpade bra och vi avslutade med prisutdelning samtidigt som alla förĂ€ldrar började droppa in för fika! 😊🙏
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Runt lunch Ă„kte vi tillbaka och stĂ€ngde igen ESS för denna sĂ€song! Det har varit lika fantastiskt och hĂ€rligt som de tidigare sĂ€songerna jag varit dĂ€r. En Ă€ra att fĂ„ möjlighet att handleda elever pĂ„ detta sĂ€tt utomlands! đŸ˜Š
(null)
(null)

Jag och Fredrik Ă„kte sen hem och tog ett snabbt dopp i poolen, packade om och Ă„kte in mot Ban Phe. DĂ€r bokade vi en speedboat som tog oss över till Koh Samet, dĂ€r vi nu befinner oss! 😍 Vi har bokat 2 nĂ€tter pĂ„ Samed Pavilion Resort, ett hotell som jag blivit tipsad om av en tidigare lĂ€rare med familj. Mysigt stĂ€lle 😊
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

En lunch pĂ„ stranden blev det och sedan bad i havet sĂ„klart! Under sen eftermiddag var vi rĂ€tt slitna och tog faktiskt en vĂ€lbehövlig och skön powernap innan vi gick ner till stranden för att Ă€ta middag pĂ„ en restaurang. Eldshow bjöds vi ocksĂ„ pĂ„, kvĂ€llen till Ă€ra!
(null)
(null)
(null)
(null)

Imorn ska vi nog bege oss till nĂ„gon annan mysig strand pĂ„ ön. vi har hyrt en moppe som tar oss runt smidigt, sĂ„ att vi kan utforska lite!
(null)

Just idag Ă€r det förresten ett Ă„r sedan som jag och Fredrik trĂ€ffades första gĂ„ngen! VĂ€rt att fira sĂ„klart đŸ„°đŸ„ł 
(null)


Kommentera hÀr: