Se om de har något mer att erbjuda 🙃

Hej hopp! Denna kväll försvann visst galet fort 😅 och nu har jag sagt hejdå till Marie och Pim. Alarmet är ställt på 01.40 bara för att se till att de verkligen kommer upp och iväg i tid. Deras taxi kommer nämligen 02. Det känns vemodigt att de ska åka nu och att jag blir kvar här själv, i deras hus. Men jag är enormt tacksam för att jag fått hyra detta och för att vi fått hänga så mycket dessa veckor 😊🙏 

Idag efter att vi hade slutat så åkte jag in till Ban Phe för att fixa ett thai-SIM-kort. 
Jag har 3 som operatör och har då en tjänst som heter "3Världen" vilket innebär att man får ringa, smsa och surfa till samma kostnad som hemma. Detta gäller i 30 dagar, därefter börjar det kosta. OM man inte får hem SIM-kortet till Sverige, ringer ett samtal i Sverige med det och sedan får ner det hit igen. Då får man 30 nya dagar 🙃 Marie ska därför ta med sig mitt SIM-kort hem, posta det till Fredrik, som tar med sig det hit igen när han åker om en vecka 😎 himla bra lösning tycker jag! 
Men för att inte stå utan surf osv så har jag köpt ett tillfälligt thai-SIM-kort. Det funkar bra det med! 

Lite mulen eftermiddag idag med.. 
(null)
(null)
 
🛵 ➡️ Ban Phe 
(null)
(null)

Marie och Pim köpte med sig mat hem ikväll! Vi kikade samtidigt på ett par avsnitt av Chicago Med, som lite avslutning på vår tid tillsammans här 🙏
(null)

Avslutar med ett par bilder från dagen 😊 på lite rastaktiviteter. Det är verkligen helt fantastiskt att se de relationer som skapas mellan eleverna, mellan så olika åldrar. En 4 åring sitter och spelar UNO med 8-9:ondeklassare, en annan 4 åring spelar fotboll med några mellanstadieelever, medan två 2-åringar lekt kull med några från högstadiet. Det här ser man inte mellan elever hemma i Sverige. Inga mobiltelefoner. Alla möts och samspelar efter sina förutsättningar 🥰🙏
(null)
(null)
(null)
Nu ska jag sova och försöka undvika att hosta sönder mina lungor 🫣 kan nog bli en tur till apoteket imorn när vi slutar, för att se om de har något mer effektivt att erbjuda 🙃

Kommentera här: