Som jag längtar! 😍

Hello! Jag kom hem för en stund sen från en spontan trevlig middag! Gick bort till TDV-restaurangen för att hämta mat att äta hemma tänkte jag, men blev övertalad av några grannar att stanna kvar och äta med dem! Det var supertrevligt! 😊🙏 kul att lära känna lite fler också, som jag bara pratat med vid poolen innan. Nu åker i och för sig de flesta härifrån TDV4 hem till Sverige snart, så jag och Fredrik blir nog själva här till slut 😅 skönt att ha poolen för oss själva i och för sig. Även om det är rätt lugnt nu med..
På tal om Fredrik förresten så sitter han på planet nu! 😍🙏 .. och landar vid 05.45 imorgon bitti. Därefter några timmar i taxi osv, så han är nog här runt 10-tiden skulle jag tro. Då har jag dock fortfarande inte slutat för dagen, men 11.30 slutar eleverna imorgon! Ni kan nog föreställa er att jag längtar! 😊🙏 det är drygt en månad sedan vi sågs nu. 

Vi har uppmärksammat världsdagen för Down Syndrom/Rocka sockorna-dagen idag! 
Här är dock inte så många som använder strumpor så vi fick improvisera lite.. 
(null)
(null)
(null)
(null)

Tacos till lunch, efter önskemål från en elev. Helt klart en favorit hos många! 🙏
(null)

Efter att vi hade slutat tog jag moppen in till Ban Phe för att göra lite ärenden och handla lite. På vägen såg jag de så kallade "partybussarna", det kommer mycket såna till detta område om helgerna. Det är helt enkelt thailändare som kommer för att tillbringa helgen här. De verkar uppskatta att åka "bananbåt" och sitta och äta/umgås och lyssna på hög musik längs stränderna. Det blir lite mer liv och rörelse här om helgerna helt enkelt 😊
(null)

Nu ska jag och min kära hosta göra vårt bästa för att få lite sömn.. 🙃


Kommentera här: