Höll på att bli tokig! 🫣

God kväll! 
Det blev visst ett litet oplanerat uppehåll i bloggandet igår. Den enda anledningen till det var min kära hosta. Igårkväll fick jag nämligen vääärldens jobbigaste hostanfall som höll i sig i över en timme i sträck. Ingenting jag gjorde hjälpte mot det som kittlades i halsen. Jag drack flera koppar te med honung i, åt ren honung, drack litervis med vatten, tog en massa hostmedicin, stängde av ACn (för att få mindre torr luft). Höll på att bli tokig 🫣
Sen gav Fredrik (som praktiskt nog är ambulans-SSK🤪) mig det kloka rådet att äta något, typ en banan, för att testa få bort det som kittlades i halsen. Och allt kli försvann visserligen inte, men det blev så pass bra att jag lyckades somna i alla fall 😅🙏 
Idag när jag vaknade var jag galet hes efter allt hostande igår. Och hostar gör jag fortfarande en hel del, men inte alls som igår som tur är! Jag har också varit på apoteket och fått, inte mindre än, 3 olika sorters tabletter som de säger ska hjälpa mot hostan 🙈 vi får se helt enkelt! 
(null)
(null)

Igår var förresten första gången på några dagar som solen tittade fram när jag kom hem från jobbet. Det blev åtminstone nån timme liggandes i en solsäng med min bok innan solen gick ner. Såå härligt! 😊🙏
(null)
(null)

Sen var jag inte så sugen på att åka och köpa mat så jag gjorde havregrynsgröt med rivet äpple på och äggröra hemma istället. Det smakade bra, som omväxling 🙏
(null)

Idag blev det äntligen en tur till stranden efter att vi hade slutat 🥰 
Såå skönt! Hade också bokat massage egentligen men pga. hostan så har jag skjutit det tills på söndag istället. Hoppas på att det är bättre tills dess 🙏
Däremot blev det en tur till gymmet efter stranden. Jag gick dock bara på bandet i drygt 30 min, men all träning är ju bättre än inget 🤪 hoppas på att vara fit for fight inom de närmaste dagarna igen! 💪
(null)
(null)
(null)

Ikväll blev det en av mina nya favoriträtter, yellow curry från TDV-restaurangen 😋 
(null)

Btw, har ni provat detta? Pomelo, världens största citrusfrukt. Jättegod 😋
(null)

Kommentera här: