Helt klart en ny favorit! đŸ€©

Idag har det varit en produktiv dag 😊đŸ’Ș
Hunnit med mycket under dagen med eleverna/barnen och mitt tabatapass under idrottslektionen var precis lika jobbigt men bra som det var tĂ€nkt! vi körde nĂ„gra rörelselekar ocksĂ„, som uppvĂ€rmning och avslut, för att kombinera nytta och nöje! 😁 
Jag var nog nĂ€stan svettigast av alla efter lektionen đŸ€Ł det enda som var lite jobbigt var att min röst inte riktigt höll hela lektionen, fick lite hostanfall nĂ„gra gĂ„nger.. men den slĂ€pper vĂ€l den med nĂ„n gĂ„ng. 

Idag körde jag ocksĂ„ lite omvĂ€nd ordning nĂ€r jag kom hem! IstĂ€llet för att ligga vid poolen nĂ€r jag kommer hem och vĂ€nta med att trĂ€na tills solen gĂ„r ner sĂ„ trĂ€nade jag nĂ€stintill direkt nĂ€r jag kom hem. Körde bara ivĂ€g och lĂ€mnade tvĂ€tt först! TrĂ€nade mellan 16-17 ungefĂ€r och körde dĂ„ dagens andra tabatapass 😅👌 svettigt vĂ€rre! sen tog jag ett litet dopp i poolen efter det. Det var nĂ€stan varmt som en jacuzzi i poolen đŸ«Ł
(null)
(null)
(null)

Himlen var vĂ€ldigt hĂ€ftig idag, frĂ„n poolen strax innan den gick ner! 😍
(null)

KvĂ€llsmat framför Nyhetsmorgon 😍 (eftersĂ€ndning pĂ„ tv4play). Idag köpte jag med mig Massaman gai frĂ„n TDV-restaurangen och satt och smĂ„pratade med Jake lite medan jag vĂ€ntade pĂ„ maten. Jake berĂ€ttade lite om regn i Thailand, att dom har ju ofta sina fester/bröllop och sĂ„nt utomhus och dĂ„ ber dom till andarna att det inte ska komma nĂ„got regn under sjĂ€lva festen och det gör dom genom att ge gĂ„vor i form av röd dryck (som betyder tur/lycka) till andarna. Drycken placeras ofta vid alla de andehus som finns lĂ€ngs med vĂ€garna och i nĂ€rheten av hus/byggnader. Sedan ber man andarna efterĂ„t att ’nu fĂ„r gĂ€rna regnet komma’ och hoppas att de lyssnar đŸ˜…
Massaman’en var förresten sĂ„Ă„Ă„ god! Helt klart en ny favorit hos Jake & Dow 😍🙏
(null)
(null)

Jag har ocksĂ„ roat mig med att stĂ€da ur kylen och rensat lite, av det Marie/Pim lĂ€mnade kvar bland annat đŸ˜Š imorn eller pĂ„ torsdag kommer dom och stĂ€dar hĂ€r (det görs en gĂ„ng i veckan) sĂ„ dĂ„ Ă€r det ju skönt om allt Ă€r i ordning! 🙏. 
(null)
(null)

Kommentarer:

1 Marie Och Pim:

Hittade du nÄgra gamla bananer?:)

Svar: Haha nej inga bananer!
Ida Lidebjer Granberg

Kommentera hÀr: