En sak som slagit mig..

God kväll! 
Nu ligger jag i sängen och ska kolla på någon serie innan det är sovdags. Vi har försökt se sista avsnittet av Chernobyl några gånger, men lyckats somna ifrån det varje gång 🙈
En sak som slagit mig den senaste tiden är hur mycket mer tid jag 'har över' om kvällarna här i Thailand jämfört med Sverige. Det låter konstigt kanske men jag är verkligen världssämst på att gå och lägga mig i vettig tid hemma i Sverige. Jag fyller mina kvällar med ALLT och känner mig som mest effektiv på kvällstid. Jag går aldrig och lägger mig för att jag är trött utan till slut får jag påminna mig själv om att "nu är det bara 5 timmar kvar tills du ska gå upp Ida, nu är det dags att sova!" 🙄 Här i Thailand är det dock annorlunda. Solen går ner tidigt så det är alltid mörkt vid 18-tiden. Det som finns att göra när det är mörkt är väl att åka och träna samt äta middag och umgås med nära och kära, annars är man mest hemma den tiden. Alla 'måsten' som man har hemma finns ju dessutom inte riktigt här. Eller prioriteras inte helt enkelt. Det är hur skönt som helst! 😊 Jag kan inte ens minnas när jag senast (hemma i Sverige) kröp ner i sängen kl 21.. Det är kvalitetstid som jag inte unnar mig till vardags hemma i Sverige. 
 
Nu blev det lite utsvävningar 😂 men idag har det ju varit arbetsdag som vanligt och därefter APT-möte som varje onsdag. Ikväll har vi varit ute på restaurang och firat Lilo som fyller 6 år 🎈 och hade önskat att vi skulle gå ut och äta tillsammans. Jättemysigt!
Lilo fick också kladdkaka till efterrätt som Peder bakat idag (han bakade dessutom både hallonpaj och kladdkaka och körde dessa på moppen till skolan för att vi skulle få detta till vårt APT-möte 😋) 
 
I söndags var det förresten en månad sedan jag åkte till Thailand 🇹🇭🥳

Kommentera här: