Det lilla äcklet 😵

Det är fredagskväll, klockan är 21.00 och vi har just kommit hem för kvällen.
Efter jobbet åkte jag, Peder och Therese till Three Tree Beach och hängde några timmar. Det blev också en skön oljemassage för oss alla, tre. Härligt och avkopplande sätt att avsluta en arbetsvecka på!
Därefter god middag på 'djungelrestaurangen' och sist en tur in till Ban Phe för att handla på Tesco.
Nu blir det fredagsmys med lite städning, film och glass 😋
 
Var förresten med om sjukaste, äckligaste upplevelsen när Peder gick upp på toaletten kl 04 i natt och hittar en råtta på toaletten 😵 rättan hade fullt sjå med att försöka klättra upp för toaborsten så Peder smällde igen dörren och kom och väckte mig 😂
Jag gick upp och lyckades filma hela händelsen där Peder försökte jaga ut (eller slå ihjäl 😬) råttan med en sopkvast, men istället sprang den upp på övervåning n till toaletten där och försvann ner i avloppet! Såå sjukt äckligt och det blev inte många timmars sömn efter det 🙈 jag skrev till min hyresvärd idag och hon skulle hjälpa till att fånga in den med någon form av nät sa hon? Jag hoppas att hon menar råttfälla med råttgift minst 😵
Jag tog en screenshot från filmen på det lilla äcklet, som syns här nedanför. 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 allenheim.blogg.se:

Fy fasen!! Jag läste förra året en artikel om djur som kan komma upp ur toan i Thailand så efter det försöker jag alltid ha locket nere 😳 hoppas ni slipper mer äckel 😂

Svar: Jag visste faktiskt inte att råttor kunde simma, men fy tusan vad äckligt 🙈
Ida Lidebjer Granberg

Kommentera här: